Direktlänk till inlägg 11 maj 2016

Snart är det dax.

Av anna - 11 maj 2016 19:34

De där nycklarna har varit våra sedan februari - och inte ett ord från mig!

Dåligt, mycket dåligt.

Ren lathet.

 

Jag har packat, burit och städat mest av tiden.

Vi bor kvar här ännu, den 21 maj smäller det!

Då blir det vår första natt i Lilla Eländet.

 

Måste nog hitta på ett bättre namn på huset.....

För sådär eländigt är det inte - jo taket, men det blundar vi för just nu.

Taket är under all kritik, men det sitter fast på huset. Än så länge.

 

Brunnen är rensad!

Full av dynga.....slam och otäckheter.

Massor med snigelskal, döda skalbaggar och förmultnade möss.

Ett gäng skallar var allt som återstod.

 

Vattnet är numera rent!

Locket på brunnen är djur-tät!

Heja!

 

 

Stora Grå i vårsolen

 

och

 

Lilla Eländet i höstfärger.

 

 

 

/ anna

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 8 juni 2016 22:45

Jag och växtlivet är inte helt överens.   Om jag inte glömmer vattna stackarna så självdör växterna en efter en. Inte orkidéerna, dem sköter sambon om  - och de frodas på ett osmakligt sätt. Men nu! Kära nån! Jag behöver knappt peta på dem,...

Av anna - 8 juni 2016 19:26


Hjälp så fort dagarna går!   Denna veckan har jag direkt efter arbetet kört som en tok till Stora Grå, fast vi trodde allt var flyttat visade det sig att så var inte fallet. Mycket märkligt! ...eller inte...   Nu har vi en sådan underba...

Av anna - 7 juni 2016 11:00

Lugn, det kommer! Bilder på Lilla Eländet menar jag.   Det är en stor skillnad på det här huset och på vårt gamla, Stora Grå. (ja - jag döper a l l t)   Tadaaaa!   Har ni sett något rarare?!                    ...

Av anna - 6 juni 2016 22:00


Jodå, jodå, vi är numera på plats!   I sjön här utanför bor ett gäng fåglar av obestämda arter, svanarna har fått ungar, 5 st. Tyvärr har jag en stark iver att ta en sten och slänga på herr Svan. För ett tag sedan fick ett gäng ankor (av någo...

Av anna - 5 juni 2016 22:34


Vi klarade oss levande över prärien!   Med flaggan i topp red vi in på grusplanen. Två kvinnfolk hade vi lockat att hjälpa oss med flyttlasset. Vi lockade med mat och dryck, det fungerar bra på präriens folk.   Att flytta med katter är al...

Presentation


Från ett hus till ett annat!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards